VI sesja Rady Dzielnicy Brzeźno 19 lutego 2025 roku

VI sesja Rady Dzielnicy Brzeźno odbyła się 19 lutego 2025 roku w siedzibie Rady Dzielnicy przy ulicy Dworskiej 27

Przebieg sesji:

Porządek obrad:

Treść porządku obrad 

Lista obecności:

  1. Bąk Jan
  2. Belicki Wiktor
  3. Furmaniak Katarzyna
  4. Gudzowski Jarosław
  5. Janas Jolanta
  6. Komorowska Beata
  7. Kropacz Mikołaj
  8. Łukjanowicz Marcin
  9. Mazurek Piotr
  10. Piwakowska-Rowińska Anna
  11. Wójcik Aleksandra
  12. Zieliński Grzegorz

Skan treści listy obecności Sesji VI Rady Dzielnicy Brzeźno

Podjęte uchwały:

 

Uchwała nr VI-17-25

w sprawie rozdzielenia środków finasowych na działalność statutową Dzielnicy Brzeźno w roku 2025.

Rada Dzielnicy Brzeźno uchwala, co następuje:

§ 1

Określa się następujący sposób rozdzielenia środków finansowych na działalność statutową Dzielnicy Brzeźno w 2025 roku:

 

      1. Zakup pomocy dydaktycznych i/lub wyposażenia dla Szkoły Podstawowej Nr 20 – 3 000 zł.
      2. Zakup pomocy dydaktycznych i/lub wyposażenia dla Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 10 – 3 000 zł.
      3. Zakup pomocy dydaktycznych i/lub wyposażenia dla Przedszkola nr 44 – 3 000 zł.
      4. Zakup pomocy dydaktycznych i/lub wyposażenia dla Przedszkola nr 67 – 3 000 zł.
      5. Zakup wyposażenia, spotkania autorskie, warsztaty dla dzieci i osób dorosłych oraz powiększenie księgozbioru w Filii Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gdańsku-Brzeźnie przy ul. Dworskiej 27 – 4 000 zł.
      6. Zajęcia terapeutyczne z psychologiem dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym – 5 000 zł.
      7. Wydarzenia kulturalne, rekreacyjne i integracyjne dla seniorów z Dzielnicy Brzeźno realizowane we współpracy z organizacjami seniorskimi działającymi w dzielnicy – 3 000 zł.
      8. Organizacja przedsięwzięć w zakresie wypoczynku, rekreacji i kultury na rzecz mieszkańców Dzielnicy Brzeźno takich jak festyny, rodzinne gry i zabawy plenerowe, Mikołajki, wieczory taneczne – 35 000 zł.
      9. Organizacja warsztatów artystycznych na rzecz mieszkańców Dzielnicy Brzeźno – 5 000 zł.
      10. Współorganizacja turnieju Baltic Warior – 7 500 zł.
      11. Współorganizacja wydarzenia „Aktywuj się w Gdańsku” – 2 000 zł.
      12. Rezerwa finansowa – 48 508 zł. 

Treść Uchwały nr VI/17/25 Rady Dzielnicy Brzeźno z dnia 19 lutego 2025 r.

 

Uchwała nr VI-18-25

w sprawie sprawie określenia priorytetowych zadań dla Dzielnicy Brzeźno na rok 2026.

Rada Dzielnicy Brzeźno uchwala, co następuje:

 § 1

Określa się następujące priorytetowe zadania dla Dzielnicy Brzeźno z wnioskiem o ujęcie ich w projekcie budżetu Miasta Gdańska na rok 2026:

    1. Gruntowne uporządkowanie terenów zielonych na tzw. Placu i Sadzie Sąsiedzkim polegające na usunięciu roślinności inwazyjnej i dziko rosnącej, dokonaniu nasadzeń krzewów i drzew ozdobnych i wartościowych, utwardzenie przedeptów, zamontowania ławek, ogólnego przygotowania terenu pod cele wypoczynkowo – rekreacyjne. Teren ten powinien być w całości i całkowicie wyłączony z jakichkolwiek planów zabudowy mieszkaniowej, usługowej czy innej. Nr działki 376/4, obręb 034.
    2. Wykonanie odwodnienia jezdni (kanalizacji deszczowej) ul. Gdańskiej na odcinku od sklepu „Lidl” do skrzyżowania z ul. Łozy.
    3. Wykonanie odwodnienia jezdni ul. Dunikowskiego 17 na wysokości wiaty śmietnikowej.
    4. Wykonanie oświetleń nocnych przejść dla pieszych w następujących lokalizacjach: skrzyżowanie al. Hallera z ul. Dworską, al Hallera na wysokości budynku nr 247, na al. Hallera za skrzyżowaniem z ul. Wczasy w kierunku morza, skrzyżowanie ulic Gdańskiej i Łozy, ul. Krasickiego za przystankiem tramwajowym Brzeźno Dom Zdrojowy 02, ul. Dworska zakręt przy pawilonach handlowych.
    5. Odbudowa mola przy ul. Zdrojowej.
    6. Uporządkowanie terenu zielonego znajdującego się przy ul. Kobieli (obok garaży) polegającego na likwidacji wysypiska śmieci, wyrównania terenu, usunięcia samosiejek i dziko rosnących krzewów. Wskazany teren znajduje się na działce nr 475/321 w obrębie 045.
    7. Uporządkowanie terenów zielonych znajdujących się w okolicach bunkrów oraz ul. Sybiraków polegających na usunięciu śmieci, samosiejek i dziko rosnących krzewów. Numery działek: 119 i 259, obręb 045.
    8. Budowa drogi rowerowej wzdłuż ulicy Gdańskiej od al. M. Płażyńskiego w kierunku Nowego Portu.
    9. Wykonanie ścianki do tenisa obok boiska do koszykówki na tzw. „Placu Sąsiedzkim” (na terenie znajdującym się z tyłu „Projektorni” GAK.
    10. Remont kapitalny placów zabaw przy ul. Broniewskiego i ul. Mazurskiej polegający na wymianie urządzeń zabawowych na nowe.
    11. Powiększenie placu zabaw przy ul. Zelwerowicza. Rada Dzielnicy Brzeźno sfinansowała I etap budowy placu.
    12. Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Czarny Dwór.
    13. Zagospodarowanie terenu dawnych ogródków działkowych przy al. Hallera jako przedłużenia Parku Reagana.
    14. Remont jezdni i chodnika między ul. Chodkiewicza i Dworską (nr działki 352/54, 352/48, 354/9 w obrębie 34). Wymagane jest wydzielenie pasa drogowego z istniejących działek.
    15. Remont drogi oraz ciągu pieszego wraz z wykonaniem oświetleniem przy ul. PCK od strony „Projektorni” - Gdańskiego Archipelagu Kultury na odcinku od pawilonów przy ul. Dworskiej 27 do „Projektorni” GAK (działki nr 367/33, 379/20 w obrębie 34)
    16. Wykonanie stylowych tablic informacyjnych dla dwóch brzeźnieńskich zabytków wpisanych do rejestru zabytków województwa pomorskiego, tj. Willi Kullinga przy ul. Sterniczej 2 oraz Willi Schmidt.
    17. Odzyskanie nieruchomości (działka 86 i 84/1, obręb 034) do zasobów miejskich a następnie odbudowa Hali Plażowej w ramach inwestycji miejskich.
    18. Kompleksowy remont terenu znajdującego się przy ul. Gałczyńskiego obok pawilonów handlowo – usługowych, działka nr 71/11, 69/13 oraz 69/56 w obrębie 45 z uwzględnieniem znajdującego się tam pasa drogowego, ciągu pieszego i pasa zieleni i/lub wyznaczenie dodatkowych miejsc parkingowych.
    19. Wykonania oświetlenia ciągu pieszego al. Hallera na odcinku od ul. Wczasy do ul. Brzeźnieńskiej.
    20. Odrestaurowanie i wykonanie remontów adaptacyjnych budynków znajdujących się przy ul. Zdrojowej 1,3 i 4.
    21. Cofnięcie przejścia dla pieszych o 2 metry na ul. Łozy (skrzyżowanie z ul. Gdańską) w celu ograniczenia kolizji między pieszymi przechodzącymi przez pasy a samochodami wyjeżdżającymi z ul. Łozy.
    22. Remont ul. Mazurskiej z wykonaniem pełnego odwodnienia terenu (kanalizacja deszczowa).
    23. Remont ul. Korzeniowskiego z wykonaniem pełnego odwodnienia terenu (kanalizacja deszczowa).
    24. Remont ul. Orlej z wykonaniem pełnego odwodnienia terenu (kanalizacja deszczowa).
    25. Wykonanie kanalizacji deszczowej na ul. Emilii Plater
    26. Poprawa stanu studni chłonnych na ul. Korzeniowskiego, Mazurskiej, Orlej i Plater.
    27. Wykonanie dodatkowych studni chłonnych na ul. Mazurskiej, Korzeniowskiego i Plater.
    28. Remont ulicy PCK wraz z modernizacją kanalizacji deszczowej z uwzględnieniem montażu progów zwalniających lub wyniesionych przejść dla pieszych (nr działki 379/16 w obrębie 34).
    29. Wykonanie wyniesionego przejścia dla pieszych wzdłuż ul. Gdańskiej przy wyjeździe z parkingu Lidla na terenie należącym do Gminy Gdańsk (na wzór progu znajdującego się przy sklepie Biedronka przy tej ulicy).
    30. Wykonanie przejścia dla pieszych przez ul. Gdańską między sklepem „Lidl” a Placem Sąsiedzkim.
    31. Pozyskanie do zasobów miejskich wieży ciśnień znajdującej się przy ul. Kochanowskiego a następnie odrestaurowanie i wykonanie remontu adaptacyjnego budynku.
    32. Remont ciągu pieszego przy ul. Południowej od skrzyżowania Gdańska / Krasickiego do ul. Walecznych.
    33. Budowa przystanku tramwajowego bezpośrednio za rondem w kierunku Brzeźna na al. M. Płażyńskiego.
    34. Przywrócenie ruchu tramwajowego na odcinku od al. Hallera do przystanku na ul. Wczasy (podobnie jak sezonowa linia wakacyjna nr 63) w szczycie przewozowym.
    35. Przeniesienie przystanku tramwajowego Dworska 02 przed skrzyżowanie z ul. Dworską (tak jak to było przed zmianą).
    36. Zmiana sygnalizatora znajdującego na przejeździe tramwajowym na skrzyżowaniu Hallera i Płażyńskiego (od strony budynków Atal) na sygnalizator ostrzegawczy i dźwiękowy (wydającego komunikat – „Uwaga tramwaj”).
    37. Zamontowanie dodatkowych koszy ulicznych.
    38. Usunięcie jemioły z drzew na terenie Brzeźna oraz właściwe zadbanie (pielęgnację) o tzw. Łąki kwietne.
    39. Dodatkowe patrole Straży Miejskiej, które sprawdzałyby: stan koszy ulicznych (czy trzeba je dodatkowo opróżnić, uprzątnąć śmieci, etc), tereny zielone, wiaty śmietnikowe i podejmowałaby interwencje u odpowiednich służb. Kontrola parkowania samochodów w niedozwolonych miejscach – zwłaszcza w okresie letnim.
    40. Rozszerzenie peronu przystankowego Sternicza 01.
    41. Przeorganizowanie przejścia dla pieszych i przystanków autobusowych Krasickiego 03 i 04 w celu zwiększenia bezpieczeństwa mieszkańców. 
Treść Uchwały nr VI/18/25 Rady Dzielnicy Brzeźno z dnia 19 lutego 2025 r.

   

Uchwała nr VI-19-25

w sprawie wystąpienia do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni o zabezpieczenia chodnika przed parkowaniem samochodów przy ul. Gałczyńskiego.

Rada Dzielnicy Brzeźno uchwala, co następuje:

 § 1

Rada Dzielnicy Brzeźno występuje do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni z wnioskiem o zabezpieczenie odcinka chodnika miedzy ulicami Krasickiego i Portowców od strony starych pawilonów przed możliwością wjazdu i parkowania na nim.

§ 2

Zmiana polegać może na zamontowaniu słupków, podwyższenia krawężników, zamontowania wysepki na środku jezdni lub innych, które w skuteczny sposób uniemożliwią parkowanie na chodniku.

Uzasadnienie

Problem parkowania we wskazanym miejscu była już zgłaszany. Wyremontowanie skweru obok nie sprawiło, że kierowcy przestali w tym miejscu parkować. Mieszkańcy zgłaszają nam sytuacje, w których przejście w tym miejscu jest całkowicie zablokowane. Jest to przejście między parkiem, pętlą tramwajową, plażą, pawilonami handlowymi i przychodnią. Ze względu na murek, ciąg pieszy jest w tym miejscu zwężony, i każdy parkujący w tym miejscu samochód mocno ogranicza swobodny ruch. 

Treść Uchwały nr VI/19/25 Rady Dzielnicy Brzeźno z dnia 19 lutego 2025 r.

Protokoły:

Protokół z VI Sesji Rady sporządzony w dniu 19 lutego 2025 r. w siedzibie Rady Dzielnicy przy ulicy Dworskiej 27.